24 Haziran 2015 Çarşamba

Ağız ve Diş Bakım Rutinim





Merhabalar Kızlar,
Bugün güzelliğimizi en çok ortaya çıkaran dişlerimiz ve ağız bakımıyla ilgili bilgilerle ve kullandığım ürünlerle birlikte sizlerleyim...
Ne makyaj, ne de saç bakımı... Bence ilk önce dişler ve güzel bir gülücüktür en önemlisi. Fakat biz nedense bunu bir kenara atıyoruz. Akşam eve yorgun gelmiş, üstümüzü değiştirip pijamaları giyip tam yatağa uzandığımız sırada aklımıza gelen "Dişlerimi fırçalamadım." cümlesinden sonra çoğumuz o yataktan kalkıp bunu ne yazık ki uygulamıyor. Akşam örneğini verdim çünkü sabah rutinimize "diş fırçalamak" yerleşti. Hepimiz sabahları dişlerimizi fırçalıyoruz. Fakat akşamları gerçek anlamda zorlanabiliyoruz. Ben bu çoğunluktan biraz ayrı olarak günde en az üç kere dişlerimi fırçalıyorum. Bir ara daha da abartmıştım. Diş hekimimin beni uyarması ile birlikte diş fırçalama operasyonlarımı azaltmış bulunuyorum.
Dişlerimiz ve ağız bakımı ile ilgili bir kaç bilgi ile başlamak istiyorum. Sonra da kendi ağız bakım rutinime ve kullandığım ürünlere geçeceğim.

*Bakteri üremeleri ağızda gece boyunca devam ediyor. Bu yüzden en önemlisi gece yatmadan dişlerimizi kesinlikle fırçalamalıyız.
*Üreyen bakteri plakları diş eti hastalıklarına ve tartar (diş taşı) oluşumuna zemin hazırlıyor.
*Sadece dişleri fırçalamak komple yapılan bir ağız bakımını tamamlamıyor. Ağız bakım suyu gibi ürünlerle ağzımızı çalkalamak,diş aralarını diş ipi ile temizlemek, diş fırçalarının arkasında bulunan tırtıklı yüzeyle dilimizi temizlemek gerekiyor. Ben diş fırçamı kullanmam derseniz özel olarak  satılan dil fırçalarıda mevcut.
*Dişlerimizi günde en az iki kere fırçalamamız ve bu fırçalama sürelerinin en az iki dakika olması gerekiyor. İki dakikadan az fırçalanan dişler ne yazık ki temizlenmiyor.

Bu kadar bilgiden sonra benim ağız ve diş bakım rutinimden bahsetmek istiyorum.



Dediğim gibi günde üç kez dişlerimi fırçalıyorum. Çantamda kesinlikle ikinci bir diş fırçam mevcut. Taşıyacağımız diş fırçalarının koruma kaplarına çok dikkat etmeliyiz. Çünkü onun haricinde bulundurduğumuz her şey dış ortamlarda bakteri ve virüslere maruz kalıyor. Diş fırçamız ise steril olmalı.
Kullandığım diş fırçam Colgate 360 Optik Beyaz (Pilli)
Çift başlıklı fırça başı ile çift taraflı temizlik sağlıyor. Plak ve bakterileri daha fazla temizlemesi açısından bu başlık geliştirilmiş. Fırça kıllarında ise parlatıcı özellikli olan kıllar mevcut. Pille çalışıyor. İlk kez kullandığım bir diş fırçası. Fakat ben bu resimleri çektiğim gün kendisi bozuldu. Yeni almıştım. belki şans belki de kalitesiz orasını bilemem. Temizliğinden memnundum fakat çabuk bozulması tekrar almamı engelledi. Yakın zamanda Oral B Vitality Sensitive Şarjlı veya Braun Oral B D20 535 şarjlı diş fırçasına geçmeyi düşünüyorum. Bu ikisi arasında kararsızım. Aldığım zaman deneyimleyip hemen yorumlarımı burada paylaşıyor olacağım.

Diş macunum ise Splat Medical Herbs
Diş etlerim ve diş minelerim hassas olduğundan bu diş macununu seçtim. Temizleme ve beyazlatma konularında da memnunum. En azından doğal olduğunu bilmem bile bana güven veriyor. Splat diş macunundan önce de Fransız markası Marvis diş macununu kullandım. Ondan da aşırı memnun kalmıştım. Gratis'e Splat gelmiş diye duyduğumda koşarak gidip Splat aldım. İkisi de çok iyi diş macunları olduğuna göre sanırım ekonomik olanını tercih edeceğim. Fakat market tipi kimyasal diş macunlarını ağzıma sürmem bundan böyle.
Özellikle diş macunlarında dikkat etmemiz gereken konuların başında kimyasal içerip içermediği, zehirli kimyasallar içeren bazı diş macunlarının gazetelerde haberlerini okuduğumuz zamanlar çok geçmişte değiller... Bununla ilgili uyarımı yapayım sizinde aklınızda bulunsun.

 Çok önemli

Satın aldığınız herhangi bir temizleyici veya kozmetik ürününün arka tarafında ambalajın bitiminde yer alan küçük dörtgenler vardır. Bunların renkleri;
Koyu ise (siyah ve siyaha yakın) İçeriğinin tamamında kimyasal içerdiğini gösterir.
Kırmızı ise ürünün yüzde yetmişin üzerinde kimyasal içerdiğini anlayabilirsiniz.
Yeşil ise yüzde yüz doğaldır. Rahatlıkla kullanabilirsiniz.

Dişlerimi ve dilimi fırçalayıp temizledikten sonra benim ulaşamadığım noktalara birisinin ulaşması gerektiğini düşünüyor ve bunun için Listerine Advanced White'ı tercih ediyorum. Tat konusuna hiç gelmeyelim çünkü ben ne diş macunlarının ne de bu tarz ağız bakım ürünlerinin tatlarından hoşlanmıyorum. Her zamanki keskin nane tadı ağzımı yakacak derecede fazla olduğundan zor dayanıyorum. Memnun muyum evet! Bu Listerine'in yeni çıkartmış olduğu bir çeşidi ve plaklara karşı savaşırken aynı zamanda dişleri beyazlatmayı vaad ediyor ve bunu da gerçekleştiriyor. Dişlerimiz doğal beyazlığına yaklaşık 10 gün kullanımda ulaşıyor.

Son olarak iki günde bir kullandığım Fe For Your Beauty Diş Pastası var sırada...

Bu ürünü markette gezinirken tamamen tesadüfen seneler önce görüp aldım. Kullandım ve hala kullanıyorum. Bu ürün kesinlikle diş macunu değildir. Toz olan formları asla tercih edilmemelidir. Çünkü dişlerime bakayım derken diş mineleri çizilebilir ve bu da çürüğe neden olur. Diş macunu formunda olan bu diş pastası benim kurtarıcım. Macun kıvamında olsa bile fazla karbonat ihtiva ettiği için her gün kullanılmamalı. İki veya üç günde bir kez kullandığım bu ürün dişimdeki kahve, sigara (evet ne yazık ki içiyorum :( ) gibi lekeleri çıkartıp dişlerimi doğal beyazlığına döndürüyor. Çok memnun kaldığım bir ürün. Tadı naneli ve düzenli kullanım gerektiriyor. Ürün ambalajı küçük fakat fazla kullanılmadığı için baya gidiyor. Fiyatını tam hatırlayamadım ne yazık ki

Bugünlük benden bu kadar
Bir sonraki yazımda görüşmek üzere
Sağlıklı gülüşleriniz olsun...


1 yorum :

  1. Biz sadece diş ağrısı varsa Çoğu zaman , biz diş klinikleri için gidiyoruz ama bu bir alışkanlık olmamalı .
    diş kliniği Ankara

    YanıtlaSil

Fikriniz benim için çok değerli... Yorumlarınızı bekliyorum.